PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Monday 29 December 2014

Sultan Nazrin Turun Padang Tinjau Keadaan Banjir di Kerian dan Parit



Mangsa banjir di daerah Kerian berasa amat dihargai apabila Sultan Perak,Sultan Nazrin Muizzudin Shah mencemar duli melawat mereka di kala dilanda musibah bencana alam. 
Baginda berangkat tiba di Bukit Merah Laketown Resort sekitar pukul 2.30 petang diiringi Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebelum melawat mangsa-mangsa banjir di pusat pemindahan SK Bukit Merah.
Pada lawatan tersebut, baginda berkesempatan beramah mesra dan bertanya khabar tentang keadaan mangsa banjir di pusat pemindahan.
Baginda kemudiannya meluangkan masa meninjau kolam Bukit Merah yang menyebabkan limpahan air ke sembilan kampung di sekitar daerah Kerian termasuk Kg Ban Pisang.
Sejurus itu, baginda menaiki helikopter ke Perak Tengah meninjau banjir di Parit dan Bota.
Baginda telah dibawa berkonvoi dengan pacuan empat roda meredah banjir mengelilingi kawasan kampung yang dilanda banjir.
Konvoi baginda berhenti di ?SM Sultan Muzaffar Shah 1,Lambor Kanan yang dijadikan sebagai pusat pemindahan mangsa-mangsa kawasan tersebut sebelum ke SK Teluk Bakong.
Keprihatinan Sultan Perak turun padang melihat sendiri keadaan rakyat yang dilanda musubah banjir menyentuh hati ramai pihak termasuklah mangsa sediri.?
Seorang daripada mangsa, Mardiah Said,53 berkata kesedihannya berikutan kehilangan harta benda dan rumah sedikit sebanyak terubat bila mendapat tahu pemimpin tertinggi negeri itu sanggup turun padang dan melawat rakyat di bawah jagaannya.
"Memang saya tak dapat gambarkan betapa bangganya saya ada seorang Sultan yang berhati rakyat dan penyayang macam ni,jauhnya kami di Bukit Merah ni pun baginda sanggup datang.
"Kawasan banjir pula amat merbahaya, air yang naik turun tapi baginda tetap datang dan ziarah kami, memang terasa dihargai,

No comments:

Post a Comment