PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Wednesday 11 June 2014

Pecat Teresa Kok Jika DAP Betul Adil



KUALA LUMPUR  - Penasihat DAP Lim Kit Siang seharunnya memecat ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusatnya (CEC) Teresa Kok yang didakwa terbukti melanggar peraturan parti apabila mengeluarkan dana sejumlah RM117,230 untuk kegunaan sendiri tanpa kebenaran parti.

Bekas ahli DAP Tony Tan berkata, laungan adil dan saksama yang dicanang Kit Siang mungkin hanya mainan politik sahaja kerana terus berdiam diri dan tidak mengenekan tindakan tegas terhadap Ahli Parlimen Seputeh itu.

"DAP selalunya menyuruh orang lain letak jawatan, hari ini Teresa Kok sudah melakukan banyak kesalahan dan mengapa Lim Kit Siang hanya berdiam diri. Kami cabar Lim Kit Siang untuk keadilan sila  ambik tindakan ubah Teresa Kok dahulu jangan ubah orang lain," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau ditemui media Balai Polis Sri Petaling selepas membuat laporan keatas Teresa berhubung dana yang digelapkan Teresa.
alt

Mengulas lebih lanjut, Tony berkata Teresa jelas menyalahkan kuasanya dalam parti dengan meluluskan dana diatas kapasiti peribadi dan tidak mengikut prosedur sepatutnya sepertimana ahli parti lain.

"Teresa Kok sudah salah guna kuasa apabila mengisi 5 cek tanpa kebenaran, biasanya apabila mahu mengisi sesuatu cek yang nilainya lebih daripada RM400 perlu mengadakan satu perbincangan bagi mendapat persetujuan semua ahli.

Jelasnya lagi, Teresa juga cuba menghalang mana-mana ahli parti yang ingin mendedahkan perkara tersebut sepertimana yang dikenakan kepada Danny Lim.

"Sudah banyak kali dalam perjumpaan ahli DAP betanyakan kepada Teresa Kok kemana duit itu pergi tetapi tiada sebarang jawapan sehingga hari ini.

Danny Lim ini hanya bertanya saja didalam surat khabar akan tetapi disaman dan kami telah lantik seorang peguam untuk Danny Lim bagi menentang Teresa Kok," ujarnya.

No comments:

Post a Comment