PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Thursday 19 June 2014

Apa Masalah Dia Ni Ye?



Ada lagi ke orang nak dengar nasihat politik dari orang yang diketahui latar belakang nya penuh dengan kontroversi dan skandal?

Mungkin “market” untuk orang sebegini masih ada dan ruang untuk orang semacam ini bernafas juga mungkin ada dalam parti politik tertentu.

Kalau ada orang lompat parti atau tukar akidah parti amat jarang sekali atas sebab kesedaran atau atas sebab prinsip.

Yang mungkin ada, mungkin atas sebab nak sesuatu tapi tak dapat. Setelah dapat 100 benda lain hanya lagi satu benda tak dapat maka keputusan untuk keluar parti dibuat.

Orang putih kata “a dime a dozen”. Senang cerita dalam bahasa melayu bayar 10 sen dapat sebakul.

Orang semacam Anwar pun dalam mengutuk UMNO ramai terlupa tidak pernah pun mahu keluar dari UMNO, dia ditendang dan di sepak keluar dari UMNO kerana tidak dapat mengawal nafsu nya.

Lain lah jika Anwar Ibrahim ni bercakap atas sebab dia keluar dari parti UMNO sebab prinsip.

Penyokong Anwar yang setia gila pun yang dapat habuan ketika Anwar Ibrahim bermaharaja lela banyak jawatan dalam UMNO.Atas sebab Anwar tak dapat bermaharaja lela dalam UMNO lagi lah penyokong setia ni marah kat UMNO, dan bukan atas sebab prinsip.

Kes terbaru ni, mantan MB Selangor serta mantan pembawa wang tunai ke Australia dan mantan pembawa lari anak Sultan.

Setelah gemok dalam UMNO dah dapat macam macam, dan kini rasa nak cuci dosa masuk ke parti PAS dan hentam UMNO, jadi kalangan yang nak hentam dia ketika dalam UMNO jadi kaya raya sudah jadi gang dia . Maka sikit lah orang yang nak menempelak dia, Jadi dia “playsafe” la tu.

Selamat ke syurga Muhd Taib, di sana ada puteri raja — kata Zainuddin Maidin – ah tengok Zainudin Maidin menyindir. Zam menyindir lepas Muhd Taib berkisah tentang syurga neraka. Syurga di tentu kan oleh parti UMNO atau PAS dan bukan atas amalan seseorang. Gitu agak nya.

Di kalangan UMNO ketika PRU13 lepas semua pun tahu apa yang dia tuntut dan tak dapat, Jadi nak lompat ke PAS ke PKR ke DAP sekali pun suka hati lah kata orang UMNO. Taka rugi apa apa pun lagi pun semua tahu ini pemimpin “maghrib” ,

Takat nak perli UMNO tak payah, asal UMNO tak londehkan tangan yang penuh bau taik tu pun dah cukup.

Maka tergolong lah mantan MB Selangir ni macam artis artis lain yang dah tak laku.

Dan kalau ikut jadual artis artis yang masuk terjun ke parti yang membiarkan mereka fitnah dan ceramah dengan mulut lepas , akhir nya kecundang dengan aib sendiri sama ada oleh laki atau pun isteri sendiri.

Harap harap tak lah terjadi kepada Muhd Taib

No comments:

Post a Comment