PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Thursday 16 April 2015

AMK, Pemuda PAS P.Pinang Terus Bertelagah


Pakatan Rakyat (PR) berdepan masalah besar menjelang Pilihan Raya kecil (PRK) Permatang Pauh apabila sayap pemuda parti komponen PAS dan PKR saling serang-menyerang antara satu sama lain.

Terbaru, Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang menyifatkan Pemuda PAS Permatang Pauh bersifat bodoh dengan membuat kenyataan merosakkan hubungan PR.

"PAS diminta supaya jangan merosakkan imej PKR dan DAP melalui beberapa 'kenyataan bodoh' yang boleh merosakkan hubungan dalam Pakatan Rakyat.

"AMK dengan kerjasama DAPSY (DAP Sosialist Youth) cukup yakin dan percaya tanpa bantuan PAS sekalipun, PKR masih mampu untuk mempertahankan kerusi Permatang Pauh," kata Timbalan Ketua AMK negeri, Khairul Anuar Kamrrudin.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Pemuda PAS Permatang Pauh yang ingin memboikot kempen PRK Permatang Pauh ekoran kebiadapan AMK mendesak Peresiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang meletakkan jawatan.

Ianya ekoran ketegasn Hadi untuk meneruskan rancangan membentangkan hukum hudud di parlimen yang secara jelas tidak dipersetujui DAP dan PKR.

Ujar Khairul Anuar, AMK boleh menghadapi PRK Permatang Pauh walaupun tanpa kehadiran PAS didalam jentera kempen.

"AMK Negeri Pulau Pinang telah lama bersiap-siaga dan mempunyai jentera yang cukup untuk PRK Permatang Pauh. Ianya sebagai langkah persediaan kerana AMK telah lama menyedari bahawa PAS dibawah kepimpinan Tuan Guru Haji Hadi kini semakin rancak bercakap soal Kerajaan Perpaduan bersama UMNO sehingga sanggup membelakangi keputusan bersama Pakatan Rakyat.

"AMK juga memberi amaran kepada kepimpinan PAS agar segera mengeluarkan kenyataan untuk meninggalkan Pakatan Rakyat sekiranya masih mahu menjalin kerjasama dengan UMNO dan meneruskan perlaksanaan Undang-Undang Hudud di Kelantan," tegas beliau lagi.

No comments:

Post a Comment