PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Tuesday 11 February 2014

Pengundi Kajang Bosan Telatah Pembangkang - Tun M


KUALA LUMPUR 11 Feb - Rakyat terutama pengundi Kajang seharusnya mengerti sandiwara yang dimainkan pembangkang dan seharusnya boleh berfikir dengan bijak telatah meluat pakatan tersebut selama ini.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahimtidak layak untuk mewakili kawasan tersebut atau mana-mana kawasan sekalipun berikutan tidak menghormati undang-undang.

"Orang tak hormat undang-undang tak ada hak jadi pemimpin. Pemimpin mesti orang yang kepada undang-undang dan peraturan, barulah negara aman. Kalau tidak dapat seseorang yang tidak hormati undang-undang sebagai pemimpin, negara akan rosak," katanya kepada pemberita, semalam.

Menurut Mahathir, Anwar jelas tidak menghormati undang-undang apabila mempertikaikan kes yang kini dibicarakan di mahkamah dalam siri ceramahnya.

Tambah beliau, Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang yang bakal berlangsung juga perlu menjadi titik tolak kepada kejatuhan Anwar dengan memastikan beliau kalah dalam pertandingan tersebut.

PRK Kajang akan berlangsung pada 23 Mac ini dan berkemungkinan menyaksikan pertandingan enam hala sepertimana yang berlaku pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

Bekas ADUN Kajang Lee Chin Cheh yang meletakkan jawatan bulan lepas menang dengan majoriti hampir 7,000 undi mengatasi lima pencabarnya termasuk dari Barisan Nasional (BN).

No comments:

Post a Comment