PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Sunday 29 March 2015

'Kenapa Perlu Ganggu Majlis Resepsi Anak PM?'



Orang ramai yang ditemui pada hari ini mempersoalkan tindakan pembangkang merancang demonstrasi jalanan untuk mengganggu majlis perkahwinan anak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang dijadualkan pada esok hari.
rakyatnews, perdana menteri, najib razak, rosmah mansor, kita lawan, najib undur, anwar liwat, pkr, pas, dap, parti keadilan rakyat, umno, mca, mic,
Menurut Rohaizan Rahman, 59, demonstrasi jalanan itu merupakan satu tindakan yang tidak munasabah dilakukan oleh pihak pembangkang apabila dilihat seolah-olah ingin menyerang majlis perkahwinan tersebut.

"Mengapa kita perlu berdemo dalam perkara kecil seperti itu? Saya ada anak juga, (jika itu berlaku kepada saya) itu merupakan urusan peribadi saya.

"(Mereka) sedangkan tidak munasabah diri sendiri, mereka mahu membantah orang lain punya urusan peribadi pula," katanya ketika ditemubual wartawan Rakyat News di sini, hari ini.

Beliau berkata, demonstrasi yang dijalankan oleh pihak pembangkang langsung tidak mendatangkan sebarang kebaikan kepada rakyat negara ini.

"Kita berbalik pada Al-Quran dan Sunnah iaitu sedangkan jika ada duri ataupun ranting dijalanan, kita perlu buang ranting tersebut bagi tujuan untuk tidak menyusahkan diri sendiri mahupun orang lain.

"Tetapi pada masa sekarang ini, bukan sahaja kita buang ranting dijalanan sebaliknya kita menabur ranting dan duri dijalanan," katanya.
alt
Bagi Yasmin Makmur, 54, menyifatkan demonstrasi itu adalah bertujuan untuk menggangu majlis perkahwinan itu.

"Mereka berdemo semasa majlis itu saya dapat rasakan tujuannya adalah untuk menggangu majlis itu.

"Kalau anda kahwin dan orang lain mengganggu majlis anda, adakah anda tidak marah? Apa yang kamu dapat apabila buat perkara demikian? setiap reaksi ada tindakannya, setiap aksi ada tindak balasnya," katanya.
alt
Selain itu, Pemandu Teksi, Zainal Abidin, 49, berkata tindakan menggangu majlis perkahwinan itu jelas akan menyebabkan kesesakan lalu lintas di ibu kota.

"Perkara demikian tidak perlulah kita menggangu. Pasal orang lain janganlah orang lain pula jadi mangsa.

"Pada hujung minggu sepatutnya adalah hari untuk orang beriadah bersama keluarga. Tidak perlulah untuk berdemo," katanya.

Tambahnya, pendapatan sebagai seorang pemandu teksi seperti beliau akan tergangu sekiranya demonstrasi jalanan tersebut berlangsung.

"Pergerakan menjadi terbatas menyebabkan apabila kita mahu menghantar penumpang ia menjadi susah," katanya.
Sebelum ini, sebuah portal pro-pembangkang melaporkan Kumpulan Protes #KitaLawan merancang sebuah lagi perhimpunan besar di hadapan pusat membeli belah Sogo di ibu negara Sabtu ini.
Bagaimanapun, selain menolak pentadbiran Najib dan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), mereka turut mahu sama-sama ‘meraikan’ perkahwinan anak perempuan perdana menteri Nooryana Najwa, minggu lepas.
Pemimpin PKR dan ketua NGO Jingga 13 Fariz Musa berkata mereka merancang berarak dari Sogo ke Menara Berkembar Kuala Lumpur pada 28 Mac, tertakluk kepada perubahan akhir.

No comments:

Post a Comment