PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Monday 15 June 2015

Saya boleh senaraikan kesalahan Najib– Tun M



KUALA LUMPUR: Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak telah melakukan pelbagai kesalahan selama enam tahun beliau mentadbir Negara ini.
“Saya boleh senaraikan kesalahan beliau. Namun saya tetap menyokongnya pada pilihan raya umum yang lalu dengan memberinya enam kerusi tambahan untuk menang di Kedah,”kata Tun Mahathir dalam satu sidang media yang diadakan selepas beliau berucap di satu mahlis ‘Dangerous Ideas’ di sini, semalam.
Memetik laporan daripada Mstar, dakwa Tun Mahathir lagi, beliau juga pernah meminta Najib meletakkan jawatan sekiranya Barisan Nasional (BN) kehilangan banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang ke-13.
Namun, ujar Tun Mahathir lagi beliau tetap memberikan peluang kedua kepada Najib sehinggalah timbulnya isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
“Saya pernah katakan sebelum PRU jika dia lakukan lebih teruk daripada Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi), dia patut letak jawatan.
“Tapi dia lebih teruk daripada Pak Lah, saya fikir untuk berikan dia peluang. Tapi kerajaan kehilangan wang berbillion ringgit adalah satu yang saya tidak boleh terima,”tegasnya.
Tun Mahathir turut berkata, beliau pernah menegur Perdana Menteri supaya tidak menabur wang kepada rakyat kerana tindakan tersebut ternyata salah, namun Najib tetap tidak mengendahkan teguran yang diberikan.
“Saya tegur, beri wang adalah salah, tapi beliau kata wang adalah raja. Anda fikir apabila anda beri wang, anda jadi popular.
“Jika rakyat sayang anda, mereka tidak akan angkat placard “Saya Sayang PM’,”katanya.
Tun Mahathir turut melahirkan rasa kekecewaan beliau apabila Najib enggan mendengar nasihat yang beliau berikan.
Tun Mahathir turut berkata, beliau tidak boleh lagi menyokong Perdana Menteri walaupun Najib merupakan anak seorang tokoh yang sangat diseganinya.

No comments:

Post a Comment