PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Tuesday 30 June 2015

Kerjasama Dengan DAP Tidak Akan Bertahan Lama



KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man tetap menegaskan bahawa kerjasama politik di antara PAS dan DAP tidak akan bertahan buat kali yang kedua meskipun hubungan kedua parti itu telah bertahan selama hampir tujuh tahun.
Meskipun begitu, beliau tetap mengharapkan kerjasama politik diantara kedua-dua parti itu akan bertahan lebih lama, jika ada peluang buat kali yang ketiga.
“Dari sudut positifnya, hubungan PAS-DAP pada kali ini berlangsung lebih lama berbanding di zaman Barisan Alternatif selepas berehat selama tujuh tahun (2001-2008).
“Jika ada kali ketiga, diharap kerjasama ini akan lebih panjang berbanding yang sebelumnya,”katanya melalui laman Facebook beliau.
Beliau turut melahirkan rasa kesal apabila DAP secara berterusan menyerang kepimpinan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan menfitnah bahawa PAS akan mengadakan kerjasama politik dengan UMNO.
“Lebih baik bagi DAP untuk menumpukan serangan pada UMNO yang berkuasa di kerajaan Persekutuan,”tulisnya.
Tegasnya lagi, PAS tetap akan bersandarkan kepada prinsip dan dasar parti tersebut sebagai dasar perjuangannya.
Beliau turut berkata, PAS akan tetap bersama-sama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang telah bermula sejak penubuhannya.
Katanya lagi, parti itu juga akan tetap meneruskan kerjasama politik bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana kerjasama kedua parti politik itu telah bermula sejak awal penubuhannya.
“PAS kekal dengan kerjasama bersama PKR yang tidak pernah putus sejak penubuhannya,”katanya.

No comments:

Post a Comment