PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

PEMUDA YANG BERJIWA RAKYAT

Wednesday 17 June 2015

Najib Perjelas Isu 1MDB Kepada Wakil UMNO



KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dijadualkan bakal memberikan taklimat berkenaan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada wakil-wakil UMNO Bahagian dalam satu sesi tertutup, hari ini.
Memetik laporan daripada Mstar, penerangan tersebut akan diberikan kepada wakil-wakil UMNO Bahagian sebagai salah satu usaha bagi menangani serangan terhadapnya berkenaan isu 1MDB.
Sesi tertutup itu dijangka akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putwa, di sini.
Di dalam program yang sama, Najib turut dijangka akan memberi taklimat dan penerangan mengenai beberapa isu semasa yang lain kepada wakil-wakil UMNO yang hadir.
“Sesi seperti ini akan diadakan lebih kerap di mana beliau secara peribadi dapat menjelaskan kepada akar umbi dan orang ramai mengenai isu-isu kritikal,”kata sumber.
Dalam perkembangan yang lain, Perdana Menteri turut menzahirkan kekagumannya mengenai kebolehan rakyat Malaysia yang berjaya dibuktikan melalui kontrak pengurusan Metro Line bernilai RM900 juta kepada Prasarana Malaysia Bhd oleh kerajaan Arab Saudi.
“Walaupun kita tidak membinanya, kita masih diberi kepercayaan oleh kerajaan Arab Saudi untuk menguruskan talian keretapi tersebut.
“Keputusan mereka adalah suatu pengakuterimaan kemampuan rakyat Malaysia, khususnya umat Islam,”katanya ketika berucap di Kampung Bukit Udang, di Pekan, semalam.

No comments:

Post a Comment